menusearch
karyabiparvaz.com

شرایط تحصیلی در آلمان

پنج شنبه بیست و یکم اردیبهشت ۰۲
(3)
(0)
شرایط تحصیلی در آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان به دلیل داشتن سیستم آموزشی منحصر بفرد، رویای بسیاری از دانشجویان از گوشه و کنار دنیا است. این سیستم که به عنوان الگو در بسیاری از مراکز آموزشی استفاده می‌شود، علاقه مندان به تحصیل را در هر مقطع با شرایط و پیش نیازهای مشخصی پذیرش می‌نماید.

 

 

از جمله دلایل اصلی قوی بودن آموزش عالی در آلمان متمرکز نبودن مراکز تحصیلی و دانشگاه ها در یک شهر این کشور است، به طوری که دانشگاه ها و مراکز آموزشی در شهرهای مختلف این کشور پراکنده هستند و شما عزیزان باید با توجه به رشته و البته مقطع تحصیلی تان بهترین شهر را انتخاب نمایید.

همچنین باید مدنظر داشته باشید که برای مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل قوانین خاصی در مورد نحوه پذیرش، اخذ ویزا و سایر مراحل از سوی دولت و دانشگاه های این کشور تعیین شده است و تمامی افراد ملزم به رعایت این قوانین هستند.

 

تنوع رشته در دانشگاه های آلمان را می‌توان در میان مقصدهای دانشجویی جهان کم نظیر دانست و شما دانشجویان و افراد علاقه مند به دانشگاه های این کشور جهت اطلاع از جزئیات تحصیل در آلمان و یا هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید از طریق مشاوره های رایگان تلفنی با مشاوران شرکت مهاجرتی پرواز در ارتباط باشید.

 

چنانچه نگاهی به روند آموزش و تحصیل در آلمان داشته باشید، در خواهید یافت که این کشور با بیش از 400 مرکز آموزش عالی و ارائه خدمات منحصر به فرد و فرصت تحصیل به زبان انگلیسی توانسته پذیرای بیش از 2 میلیون دانشجو از کشورهای مختلف جهان باشد و آنها را به نیروی کار ماهر و مفید مبدل سازد. اگر به دنبال اخذ اقامت این کشور هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله مهاجرت به آلمان را مطالعه نمایید تا با سایر روش های قانونی مهاجرت به این کشور نیز آشنا شوید.

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

 

نخستین گام تحصیل در آلمان

برای اینکه قدم در راه رسیدن به پذیرش در یکی از مراکز علمی آلمان بگذارید، ابتدا باید دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی را انتخاب کرده و سپس شرایط ورود به دانشگاه انتخابی تان را در وب سایت رسمی آن دانشگاه به دقت بررسی کنید. تسلط و آشنایی به زبان آلمانی از جمله مواردی است که صرف نظر از مقطع و یا شهر و دانشگاه انتخابی باید به آن توجه ویژه داشته باشید و برایتان در اولویت تحصیل در آلمان قرار گیرد.

توصیه می‌کنیم تا قبل از هر اقدامی، در صورتی که در رابطه با تحصیل در آلمان اطمینان یافتید، یادگیری زبان بومی مردم را به عنوان نخستین گام تحصیل در آلمان مدنظر داشته باشید.

 

تاکنون سازمان واحدی در این کشور برای رسیدگی به شرایط تحصیل در آلمان ایجاد نشده است، به همین دلیل درخواست ها برای هر دانشگاه و مرکز آموزش عالی به صورت جداگانه ای ارسال می‌شوند، اگرچه برخی از دانشگاه ها در حال حاضر پذیرش های خود را به مرکز سرویس درخواست پذیرش دانشجویان بین المللی به نام uni-assist سپرده اند.

 

علاوه بر این هر دانشگاه برای خود شرایط متفاوتی را لحاظ نموده و ممکن است برای یک رشته در دانشگاه های مختلف نیازمندی های متفاوتی از دانشجو درخواست شود، بنابراین دقیق ترین منبع سایت رسمی هر دانشگاه است.

 

اهمیت رزومه تحصیلی در پذیرش دانشگاه های آلمان

رزومه شامل موارد متعددی است که در آن معدل نقش و اهمیت ویژه ای دارد. همچنین علاوه بر ارائه معدل خوب، متقاضیان باید تلاش کنند تا پایان نامه و توصیه نامه خوبی را نیز از خود ارائه دهند. خوب است بدانید که دانشگاه های آلمان در هنگام بررسی درخواست، مجموع پرونده و سابقه تحصیلی داوطلب را مورد بررسی قرار می‌دهند و صرفا معدل ملاک رد یا پذیرش نخواهد بود.

 

پس چنانچه معدل شما برای ورود به هر مقطع در سطح ایده آل نیست تلاش کنید تا سایر موارد مورد نظر دانشگاه را ارتقا بخشید. گاهی با داشتن معدل پایین اما پرونده خوب مانند ارائه مقالات بین المللی، شرکت در کنفرانس های متعدد و تسلط بالا به زبان آلمانی می‌توان در بهترین دانشگاه های آلمان به پذیرش رسید و اقامت تحصیلی در آلمان را تجربه کرد.

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

 

دریافت پذیرش از دانشگاه های خصوصی کشور آلمان راحت تر است چرا که این دانشگاه ها به دلیل دریافت شهریه بالاتر از سایر دانشگاه ها در پذیرش دانشجویان شرایط آسان تری داشته و داوطلبان با معدل های کمتر نیز می‌توانند به قبولی برسند، در واقع اهمیت رزومه تحصیلی در پذیرش دانشگاه های آلمان در مراکز خصوصی کمتر است.

 

دوره های کالج در آلمان

جهت ورود به مقطع لیسانس تحصیل در آلمان باید مدرک دیپلم را معادل سازی نموده و دوره کالج را پشت سر بگذارید تا ضمن افزایش سطح زبان آلمانی، دروس پایه مربوط به رشته انتخابی را نیز به خوبی فرا بگیرید. برای ورود به دوره های کالج در آلمان شما باید حداقل سطح B1 زبان آلمانی را داشته باشید و در آزمون ورودی کالج ها که شامل زبان آلمانی و دروس تخصصی هست شرکت کنید. سپس متناسب با سطح علمی تان دوره زمانی کالج مشخص می‌شودکه برای اکثر متقاضیان 9 ماه تحصیلی است.

 

البته آزمون کالج در هر دو نیمسال آموزشی برگزار می‌شود و اگر دانشجویی دارای سطح مناسبی از زبان و دروس دیگر باشد و این توانایی را در آزمون تعیین سطح ابتدایی کالج نشان دهد، دوره کالج به اندازه شش ماه برای او کوتاه تر خواهد شد. در نظر داشته باشید که ورود به کالج های آلمان محدودیت سنی خاصی ندارد، اما فاصله تحصیلی شما از مقطع قبلی تان نباید زیاد باشد.

 

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

 

 

در پایان کالج از متقاضیان آزمون گرفته می‌شود و در صورت موفقیت، مدرکی مبنی بر قبولی در گذراندن دوره کالج به متقاضی اعطا می‌شود که در تمامی دانشگاه های آلمان مورد تائید بوده و می‌توان با آن وارد دانشگاه و سیستم تحصیل در کشور آلمان شد. در صورتی که متقاضی نتواند در آزمون کالج موفق شود، این امکان وجود دارد تا یک بار دیگر در آزمون ترم بعدی همان کالج شرکت کرده و شانس خود را بیازماید.

 

انواع کالج های پیش از دانشگاه در آلمان

افرادی که قصد آغاز تحصیل در آلمان از مقطع کارشناسی و یا رشته های پزشکی را دارند، برای رسیدن به سطح دیپلم Abitur آلمان باید دوره یک ساله کالج را بگذارانند. انواع کالج های پیش از دانشگاه در آلمان که طبق رشته انتخابی تان باید در آن ثبت نام کنید بدین صورت است:

 

 

انواع کالجتوضیحات
کالج های T-Kursاگر تمایل به مطالعه رشته های فنی مهندسی دارید باید در این کالج ثبت نام کنید ،در این کالج دروس زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر تدریس می‌شود.
کالج M-Kursعلاقه مندان به رشته های پزشکی نیز باید این دوره را می‌گذرانند که دروس زبان آلمانی، شیمی و زیست شناسی در آن تدریس می‌شوند.
کالج W-Kursبرای رشته هایی همچون علوم اجتماعی، اقتصاد و بیزینس باید در این دوره شرکت نمود که دروس زبان آلمانی، ریاضی، اقتصاد، تجارت و جامعه شناسی ارائه می‌شوند را بگذرانید
کالج G-Kursمخصوص رشته های انسانی که دروس زبان آلمانی، تاریخ، ادبیات آلمان، جامعه شناسی و آمار در آن تدریس می‌گردد
کالج S-Kursمتقاضیانی که قصد تحصیل در کشور آلمان در رشته های زبان را دارند باید در این دوره شرکت نموده و دروس زیان آلمانی، تاریخ، علوم اجتماعی را پشت سر بگذارند.

 

البته شرکت در این کالج ها برای همه الزامی نبوده و افرادی که بتوانند یکی از دو شرط زیر را فراهم سازند می‌توانند به صورت مستقیم و بدون گذراندن دوره کالج به دانشگاه وارد شوند:

  • تحصیل حداقل ۴ ترم در دانشگاه های دولتی ایران
  • داشتن مدرک زبان DSH که فقط در آلمان برگزار می‌شود. البته برای حل مشکل مدرک زبان، می‌توان مدرک TestDaf را به جای آن ارائه داد که آزمون آن در ایران نیز برگزار می‌شود.

 

مقطع لیسانس در آلمان

مقطع لیسانس در آلمان، اولین مقطع آموزش عالی است که دانشجو بعد از گذراندن آن می‌تواند مستقیما وارد بازار کار شود.

در این مقطع اطلاعات پایه ای مربوط به هر رشته در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود تا به یک ذهنیت کلی نسبت به آن رشته رسیده و بتوانند متناسب با توانمندی های خود، گرایش اختصاصی را برای ورود به مقطع فوق لیسانس انتخاب نمایند یا در صورت علاقه وارد بازار کار شوند.

 

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان طی یک دوره چهار ساله صورت می‌پذیرد و شاید بتوان نقش زبان آلمانی را هم در پذیرش و هم در بالابردن شانس دریافت بورسیه تحصیلی از مهم ترین نکاتی دانست که هر فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان باید از آن باخبر باشد.

 

در سیستم تحصیلی آلمان تمامی رشته های ارائه شده در مقطع لیسانس دانشگاه های دولتی به زبان آلمانی می‌باشند و البته برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های خصوصی این کشور وجود دارد که البته شما را از فرا گرفتن دانش زبان آلمانی بی نیاز نمی‌سازد.

شما همواره باید با زبان آلمانی آشنایی داشته باشید تا بتوانید برخی از واحدهای عملی خود را با درک هرچه بهتر پشت سر بگذارید و با اساتید و سایر همکلاسی های خود ارتباط برقرار کنید.

 

پیش نیازهای ورود به مقطع لیسانس در آلمان

داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی جزو اصلی ترین پیش نیازهای ورود به مقطع لیسانس در آلمان است و مدرک دیپلم داوطلب توسط دانشگاه مقصد مورد اعتبار سنجی قرار گرفته و در صورتی که معادل مدرک دیپلم آلمانی Abitur باشد به متقاضی اجازه تحصیل داده خواهد شد. معمولا دانشجویان ایرانی با پشت سر گذاشتن دوره یک ساله پیش نیاز به معادل سازی لازم رسیده و واجد شرایط تحصیل در دانشگاه خواهند شد.

از دیگر شرایط مهمی که به عنوان شرایط تحصیل در آلمان باید مدنظر داشته باشید، برگزاری امتحان پذیرش است. برخی از موسسات آموزش عالی در آلمان نظیر دانشگاه های هنر و یا علوم پزشکی جهت محک زدن استعداد و دانش علمی فرد یک آزمون ورودی برگزار می‌کنند که در آن مهارت زبان آلمانی نیز سنجیده می‌شود.

 

آزمون ورودی در دانشگاه هایی که ارائه دهنده رشته های ورزشی هستند نیز وجود داشته و به صورت عملی متقاضیان سنجیده می‌شوند، گاهاً متقاضیان تحصیل در آلمان باید پذیرش خود در یکی از رشته های مرتبط با رشته مورد درخواست را از دانشگاه های دولتی ایران نیز داشته باشند تا بتوانند در آزمون دانشگاه های دولتی آلمان شرکت کنند؛ پس از شرکت در آزمون نتیجه متناسب با نمرات دوره پیش نیاز و کسب نمره موردنظر در آزمون اعلام می‌شود که در صورت قبولی می‌توان در دانشگاه ثبت نام کرد.

 

تحصیل مقطع فوق لیسانس در آلمان

تنوع رشته ها و امکان تحصیل رایگان مقطع فوق لیسانس در آلمان موجب گشته تا برخی از بهترین دانشگاه های این کشور بیشترین جذب دانشجو را در سطح کارشناسی ارشد داشته باشند، چنانچه شما به عنوان متقاضی بتوانید از دوران تحصیل خود سوابق علمی خوبی ارائه دهید، شانس استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه را نیز خواهید داشت.

در طول دوره دو ساله فوق لیسانس دانشجو به طور دلخواه حق انتخاب یکی از دو زبان انگلیسی و یا آلمانی را دارد که البته این انتخاب باید قبل از اقدام به پذیرش و با توجه به برنامه های موجود در یک دانشگاه و دانشکده صورت پذیرد. برخی از دانشگاه ها برای زبان انگلیسی شهریه ای بیشتر از زبان آلمانی را در نظر گرفته اند که برای هر ترم بین ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو متغیر است، البته چنانچه مدرک تحصیلی مقطع قبل تان را از یکی از موسسات و یا دانشگاه های آزاد ایران دریافت کرده باشید شانس رسیدن به بورسیه تحصیلی برایتان کاهش می‌یابد و اگر رسیدن به بورسیه تحصیلی اهمیت ویژه ای برایتان دارد، مدرک زبان آلمانی با نمره بالا را به دانشگاه ارائه دهید.

 

خوب است که در رابطه با پرداخت شهریه و زبان انتخابی تحصیل در دانشگاه های آلمان از برنامه های تحصیلی موجود آگاهی کامل داشته باشید و قبل از هرگونه اقدام تمامی شرایط را به دقت بررسی کنید تا به بهترین انتخاب ممکن برسید.

دانشجویان باید توجه داشته باشند که امکان اخذ پذیرش مشروط از دانشگاه های ارائه دهنده تحصیل در کشور آلمان با مدرک زبان در سطح پایین تر نیز وجود دارد و فراموش نکنید که منظور از دریافت بورسیه تحصیلی هزینه های مرتبط با دانشگاه و شهریه تحصیلی است و باید تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی را داشته باشید.

 

پیش نیازهای دوره فوق لیسانس

این مقطع که دو تا چهار ترم تحصیلی زمان می‌برد با توجه به رشته مورد تقاضا می‌تواند یک آزمون ورودی را شامل شود، به عنوان مثال رشته های هنر و یا تربیت بدنی یک امتحان عمومی را که از طرف دانشگاه برگزار می‌شود، به عنوان پیش نیازهای دوره فوق لیسانس و آماده سازی دانشجو در نظر گرفته اند.

سطح زبانی موردنیاز نیز در جدول برای شما علاقه مندان آورده شده که البته می‌تواند در هر دانشگاه متفاوت باشد.

 

 

پیش نیاز لازمسطح درخواستی
آزمون ورودیبا توجه به دانشگاه و رشته متغیر است.
مدرک زبان آلمانیحداقل B2
مدرک زبان انگلیسیآیلتس یا تافل

 

تحصیل مقطع دکترا در آلمان

آخرین دوره تحصیل رسمی در نظام آموزشی جهان مربوط به دوره دکترا است که تمامی سیستم های آموزشی جهان به دانشجویان این مقطع اهمیت ویژه ای داده و می‌کوشند تا با جذب متقاضیان با رزومه تحصیلی قوی رتبه علمی خود را بالا برند.

در آلمان نیز بهترین بورس های تحصیلی به دانشجویان دوره دکترا با رتبه علمی خوب تعلق می‌گیرد که علاوه بر هزینه تحصیل از حقوق ماهیانه هم برخوردار می‌شوند، البته پذیرش و تحصیل در مقطع دکترا در آلمان با چالش های متعددی رو به رو و مستلزم سطح بالای علمی متقاضی و داشتن شرایط مشخص شده از سوی دانشگاه است.

داشتن رزومه خوب اصلی ترین شرط در اخذ پذیرش است، بعد از آن نیز پیدا کردن استاد راهنمایی است که بتوانید متناسب با خواسته های او پروپوزال خود را تدوین کرده و ثابت کنید که پروژه ای جدید را می‌خواهید با او شروع کرده و به اتمام برسانید.

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

 

تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های آلمان زمانی که که موضوع مهاجرت تحصیلی به این کشور مطرح می‌شود، علیرغم علاقه زیاد به ورود به سیستم آموزشی این کشور، به خاطر متفاوت بودن زبان رسمی این کشور، معمولا از اشتیاقشان کاسته شده و از انتخاب دلسرد می‌شوند.

اما جای نگرانی وجود ندارد چرا که نظام آموزشی آلمان نیز مانند تمامی کشورهای دنیا شاهد تحولات بسیاری بوده و با تغییر نظام آموزشی خود امکان تحصیل به زبان انگلیسی را در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا فراهم نموده است.

 

کلاس ها و دوره های مختلفی در این کشور برای یادگیری زبان انگلیسی برگزار می‌شود که شما می‌توانید در مناسب ترین آنها شرکت کرده و توانایی لازم را به دست آورید. البته تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان به میزان هزینه ها می‌افزاید و همانگونه که گفته شد انتخاب این زبان شما را از دانستن زبان آلمانی بی نیاز نمی‌کند و باید آن را نیز به صورت نسبی به خصوص برای تحصیل در رشته های علوم پزشکی فرا بگیرید.

 

اما تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان این فرصت را به شما می‌دهد تا در تمامی کشورها و دانشگاه های برجسته جهان به تحصیل مشغول شوید و زمینه کاری خود را به بهترین نحو فراهم سازید، در هنگام بررسی دانشگاه ها شما تنها باید دانشگاهی را انتخاب کنید که رشته انتخابی تان را به زبان انگلیسی ارائه دهد.

 

الزامات تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان

برای تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی به زبان انگلیسی باید یکی از مدارک معتبر بین المللی مانند TOEFL با نمره 80 و IELTS با نمره 6.5 را ارائه دهید که البته در دوره کارشناسی ارشد و دکترا حداقل نمرات بالاتر هستند.

ما به همه علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان توصیه می‌کنیم که نمره بالاتری را به دست آورند، زیرا این امر در پذیرش و اخذ اقامت تحصیلی آلمان به ویژه در دانشگاه های مطرح که رقابت شدید است و هیئت پذیرش بر چندین عنصر عملکرد تکیه می‌کنند، نقش مهمی دارد.

 

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان

 

روش های مختلفی برای یافتن دانشگاه های انگلیسی زبان آلمان وجود دارد که یکی از مطمئن ترین آنها مراجعه و جستجو در وب سایت DAAD است و الزامات تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان در سایت هر دانشگاه به صورت دقیق مشخص شده است.

 

رشته و دانشگاه های مختلف به زبان انگلیسی در آلمان

اکنون بیش از صد رشته تحصیلی در کشور آلمان به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند که امکان پذیرش دانشجویان خارجی در تمامی آنها وجود دارد، تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی در مقطع لیسانس در رشته هایی مانند هوا فضا، مهندسی الکترونیک و فناوری اطلاعات امکان پذیر است که البته ممکن است برخی از دروس و یا ترم های تحصیلی به خصوص در سال های آخر تحصیل به زبان آلمانی صورت پذیرد.

محدودیت زبان انگلیسی در دوره کارشناسی ارشد کمتر می‌شود، اما همچنان در برخی از رشته ها تنها امکان انتخاب زبان آلمانی وجود دارد و شما باید قبل از اقدام از شرایط هر دانشگاه به خوبی آگاه شوید. در دوره دکترا تمامی رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند که خبر خوبی است و فرصت ارتباط با کل مراکز علمی دنیا برایتان وجود خواهد داشت.

 

به طور معمول بیشترین تعداد دوره های انگلیسی زبان جزو شرایط تحصیل در آلمان، به موضوع های مهندسی، علوم طبیعی و اقتصادی مربوط می‌شود، دانشگاه خصوصی Jacobs در شهر برمن آلمان، اکثریت رشته های علوم پایه را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد و دانشگاه فورت وانگن برای تحصیل رشته روانشناسی و سایر رشته های علوم انسانی به زبان انگلیسی، بسیار شهرت پیدا کرده است.

برای سهولت کار شما، ما یک لیست از دانشگاه هایی که فرصتی برای تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان را فراهم کرده اند، را ارائه می‌دهیم.

 

خوب است بدانید که بسیاری از دانشگاه های عنوان شده در زیر، در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم کشورمان قرار دارند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر آنها را برای تحصیل انتخاب کنید.

از جمله برخی دیگر از دانشگاه های می‌توان به دانشگاه علوم کاربردی برلین، دانشگاه سارلند، دانشگاه جورج آگوست گوتینگن، دانشگاه فورت دانگن و دانشگاه Erfurt اشاره کرد.

 

                                                                                                                                                                       

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه فنی برلین158
دانشگاه اشتوتگارت347
دانشگاه آخن108
دانشگاه فرایبورگ97

 

 

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان


چگونگی درخواست پذیرش به دانشگاه های آلمان

اولین قدم چگونگی درخواست پذیرش به دانشگاه های آلمان مراجعه به وبسایت دانشگاه مربوطه و یا تماس با مسئول مشاور ثبت نام است تا از شرایط و مدارک مورد نیاز اطلاع پیدا کنید، برنامه هایی که در‌ آنها شرایط پذیرش خاصی مطرح نیست، معمولا نیاز به نمرات و یا مدارک خاصی هم نخواهد بود و تنها می‌بایست فرم های مربوطه را پر کرده و ثبت نام خود را انجام دهید.

سایر برنامه های تحصیلی در آلمان نیز محدودیت هایی دارند که معمولا این محدودیت مربوط به سطح نمرات درسی و معدل کل دانشجو در مقطع قبلی است، معمولا در شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان توجه به سطح نمرات است که مشخص می‌کند فرد پذیرفته شده است و یا نه.

همچنین پذیرفته شدن در یک ترم بستگی به آن دارد که در آن ترم چه تعداد دانشجو برای آن برنامه تحصیلی درخواست پذیرش داده باشند. در برخی موارد فرد می‌تواند با ارائه مدارکی همچون دوره های کارآموزی، کارهای اجتماعی و یا دوره های گذرانده مرتبط با رشته خود شانس پذیرش در دانشگاه های آلمان را افزایش دهد.

برای تمامی افراد الزامی است که مدارک خود را در سریع ترین زمان ممکن ارسال نمایند، زیرا بازه زمانی پذیرش معمولا نیم سال پیش از آغاز سال تحصیلی است و اگر در زمان مربوطه مدارک ارسال نشود دیگر بررسی نمی‌شود. علاوه بر آن بهتر است تا ارسال مدارک را به آخرین مهلت مشخص شده موکول نکنید تا در صورت تکمیل نبودن مدارک فرصت برای ارسال ناقصی ها وجود داشته باشید.

 

انواع بورسیه های تحصیلی در آلمان

هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شود و نمی‌توان به صورت دقیق میزانی را بیان نمود اما نباید فرصت دریافت بورس تحصیلی در این کشور را نیز نادیده گرفت. دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان علاقه مندان به تحصیل در آلمان در هر مقطع به دو شیوه دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شوند.در بورسیه های دولتی به خصوص دانشجویانی که برای فرصت تحقیقاتی و پژوهشی به مدت یک ترم به آلمان وارد می‌شوند کمک هزینه ای به نام اراسموس (Erasmus) توسط کمیسیون اروپا به دانشجویان خارجی واجد شرایط تعلق می‌گیرد که نه تنها دانشجو را از پرداخت شهریه بی نیاز می‌سازد، بلکه کمک هزینه های زندگی نیز برای او به همراه دارد.

 

بورسیه های تحصیلی در دانشگاه های خصوصی این کشور تنوع بیشتری داشته که از مهم ترین آنها می‌توان به بورسیه هاینریش بیل، کنراد آدنارو، و بورسیه بین المللی ماری کوری اشاره کرد. البته برخی از انواع بورسیه های تحصیل در آلمان عمومیت نداشته و تنها به دانشجویان دانشگاهی مشخص اهدا می‌شود، گفتنی است که برای دریافت بورسیه تحصیلی باید با دانشجویانی از سراسر دنیا رقابت کرد که به تلاش و پشتکار زیادی نیاز دارد اما دست یافتنی ست.

هزینه های تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی از جمله آلمان جنبه های مختلفی را شامل می‌شود که یکی از مهم ترین آنها هزینه تحصیل و تامین مخارج زندگی در این کشور است. عموما دانشجویان تمام تلاش خود را می‌کنند تا در کشوری ایده آل با هزینه های مقرون به صرفه به پذیرش برسند که باید این خبر خوش را به شما بدهیم که کشور آلمان از جمله همین کشورهاست. این کشور با داشتن دانشگاهایی با سطح آموزشی بالا امکان تحصیل رایگان را برای شهروندان خود و دانشجویان خارجی فراهم کرده که همین امر باعث شده به یکی از کشورهای سرآمد در حوزه آموزش تبدیل شود.

علاوه بر سیستم آموزشی بی نظیر این کشور، هزینه های مقرون به صرفه را می‌توان از دلایل اصلی انتخاب این کشور دانست. اگرچه تحصیل با پرداخت هزینه در مراکز آموزشی این کشور برای دانشجویان بین المللی تعریف شده اما می‌توان با انتخاب زبان آلمانی در دانشگاه های دولتی به تحصیل رایگان در آلمان نیز درست یافت.این نکته را نیز نباید فراموش کرد که دانشجویان دارای هزینه زندگی نیز جدا از مخارج دانشگاه می‌باشند.

دانشگاه های آلمان با این عقیده که تحصیل کالای تجاری نیست و همه باید از آن را بهره مند باشند، از این رو دسترسی رایگان را ارائه داده و تنها هزینه ای که دانشجوی بین المللی ملزم به پرداخت آن است، هزینه کمک ترمی نامیده می‌شود که مبلغ ثابت پولی جهت خدمات خاص دانشگاهی مانند اتوبوس، کمک های اداری، امکانات ورزشی، سالن های غذاخوری و غیره است. اختصاص دادن خوابگاه با حداقل هزینه نیز از دیگر امکانات انتخاب تحصیل در آلمان است.

 

موسسات اعزام دانشجو به آلمان

تا به اینجا تلاش نمودیم تا در رابطه با تحصیل در آلمان اصلی ترین مطالب را به صورت مفید و البته معتبر در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، اما در رابطه با تحصیل و به صورت کلی مهاجرت به کشور آلمان نکات مهمی نیز وجود دارد که شما عزیزان به عنوان فردی که می‌خواهد سرمایه و زمان خود را صرف مهاجرت و تحصیل به این کشور نماید درنظر داشته باشید.

 

روند اخذ پذیرش از دانشگاه و همچنین دریافت ویزای تحصیلی نیازمند آگاهی و دانش تخصصی در این زمینه است و چه خوب است که شما با مراجعه به افرادی که در کلیه امور مهاجرت دارای مهارت هستند، این مراحل را پشت سر بگذارید. زیرا اینگونه موسسات نه تنها در رسیدن به پذیرش در دانشگاه های آلمان بلکه در یافتن کار و دریافت اقامت دائم نیز به شما کمک می‌نمایند، این در حالی است که موسسات اعزام دانشجو به آلمان تنها روند دریافت پذیرش را از کشور و رشته ای خاص برای شما طی خواهند کرد و انجام بقیه امور به عهده شما خواهد بود.

 

مهاجرت تنها به قبولی در دانشگاه و دریافت ویزای تحصیلی نبوده و چالش های متعددی را به همراه دارد که حضور افراد آگاه و با تجربه در این زمینه آرامش خاطر و احساس امنیت را برایتان به ارمغان می‌آورد، از این رو در برداشتن گام های مهاجرت و همچنین راهنمای خود نهایت دقت را به کار گیرید.

 

ما این نوید را به شما عزیزان می‌دهیم که با هر رشته و مقطع تحصیلی و تنها با بهره مندی از مشاوره صحیح می‌توانید شانس ورود خود به دانشگاه های آلمان را امتحان نموده و موسسه مهاجرتی پرواز با اطلاعات بروز و بهره مندی از مشاوران مجرب در حوزه مهاجرت تحصیلی تمامی مشاوره ها در خصوص مهاجرت تحصیلی همچون تحصیل در آلمان را به طور دقیق در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر