menusearch
karyabiparvaz.com

انواع ویزای آلمان

دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ۰۲
(1)
(0)
انواع ویزای آلمان

انواع ویزای آلمان و روش دریافت آن

انواع ویزای آلمان موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم اگر قصد مهاجرت و اقامت در این کشور بی نظیر را دارید با ما همراه باشید. کشور آلمان در اروپای غربی واقع، پایتخت آن برلین و واحد پول آن یورو است. کشور آلمان در منطقه شنگن قرار گرفته و دارای شهر های بسیار زیبایی مانند مونیخ، هامبورگ، کلن بوخوم و فرانکفورت است.

این کشور صنعتی، قطب اقتصادی اروپا بوده و با داشتن بازار کار عالی و کیفیت بالای زندگی، سالانه مقصد مهاجران بسیاری از سراسر جهان است. شما می‌توانید با مهاجرت به این کشور از طریق دریافت ویزای تحصیلی، کار و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت و در آن اقامت داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزای آلمان، نحوه دریافت ویزای و مدارک لازم تا انتها این مقاله را مطالعه بفرمایید.

 

چه کسی برای مهاجرت به آلمان به ویزا نیاز دارد؟

به طور کلی، تمام شهروندان خارج از اتحادیه اروپا برای اقامت بیش از سه ماه در آلمان نیاز به دریافت ویزا دارند. تمام متقاضیان ایرانی برای مهاجرت به این کشور باید ویزای آلمان را دریافت کنند. اگر چه بعضی کشور ها برای اقامت تا 90 روز در آلمان نیازی به دریافت ویزای این کشور را ندارند اما تمام شهروندان ایرانی برای مهاجرت به این کشور باید ویزای دریافت کنند.

 

انواع ویزای آلمان برای مهاجرت

 

انواع ویزای آلمان برای مهاجرت

تمام متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا به جز چند کشور مانند آمریکا، ژاپن، استرالیا و غیره باید برای ورود به آلمان ویزا دریافت کنند. انواع بسیاری ویزا برای اقامت بلند مدت و یا کوتاه مدت در آلمان وجود دارد. بسته به شرایط و یا اهداف خود ویزایی را برای اقامت شما که برای شما مناسب است را درخواست دهید.

انواع مختلف ویزا در آلمان شامل ویزای دانشجویی، کار، جستجوی کار، سرمایه گذاری، کارآموزی، خوداشتغالی، توریستی و غیره است. انواع ویزای و مدارک لازم برای آنها در ادامه توضیح داده شده است.

 

ویزای دانشجویی برای کشور آلمان

آلمان یکی از بهترین سیستم های آموزشی را در جهان در اختیار دارد و تحصیل در این کشور می‌تواند یک فرصت بسیار عالی برای دانشجویان در سراسر جهان باشد. اگر شما نیز قصد تحصیل در آلمان را دارید و از یک دانشگاه در این کشور پذیرش خود را دریافت کرده اید، می‌توانید برای تحصیل در این کشور درخواست ویزا کنید.

برای درخواست ویزای تحصیلی در آلمان برای مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری باید مدارک تحصیلی پیشین خود را ارائه دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، برای تحصیل در این کشور، باید توانایی تأمین هزینه های زندگی خود را داشته و بیمه درمانی نیز ارائه دهید. مدارک زبان بسته به اینکه تحصیلات شما به زبان آلمانی یا انگلیسی است نیز، لازم است.

پس از ورود به آلمان از آنجایی که ویزای دانشجویی معمولاً سه ماه اعتبار دارد، باید برای دریافت مجوز اقامت در این کشور به اداره مهاجرت شهر محل تحصیل خود مراجعه کنید.

 

ویزای کار برای کشور آلمان

یکی از انواع ویزای آلمان، ویزای کار است .چهارمین اقتصاد جهان با نرخ بیکاری بسیار پایین آلمان است که هر ساله مقصد بسیاری از مهاجران برای کار در این کشور است. حقوق های بسیار بالا و نرخ تورم بسیار پایین موجب شده است که آلمان بهشت کارمندان و کارگران معرفی شود. شما نیز اگر قصد کار در این کشور را دارید می‌توانید با داشتن دعوت نامه از طرف یک کارفرما در آلمان و مدارک لازم اقدام به اخذ ویزای کار کنید.

اما پیدا کردن کارفرما سخت و زمان بر است. چون اگر شرکتی قصد دارد نیرویی خود را از کشوری خارج از اتحادیه اروپا بیاورد باید به مدت سه ماه اگهی استخدام منتشر کند. در صورتی که نیروی لازم پیدا نشد می‌تواند برای جذب نیروی خارجی اقدام گردد.

اگر شما مهارت و یا استعداد در رشته و شغل خود را دارید، نگران پیدا کردن کار نباشید. هم اکنون آلمان به نیروی کار ماهر نیازمند است. می‌توانید برای پیدا کردن شغل مورد نظر خود در آلمان با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی پرواز در تماس باشید.

 

ویزای جستجوی کار برای کشور آلمان

یکی از دغدغه های تمام کسانی که قصد کار در آلمان را دارند، پیدا کردن کار در این کشور است. اما یک روش بسیار ساده برای تمام کسانی دوست دارند به آلمان بروند دریافت ویزای جستجوی کار است. اگر مدرک تحصیلی معتبری دارید که در آلمان مورد تایید است، می‌توانید ویزای جستجوی کار آلمان را نیز برای پیدا کردن کار خود امتحان کنید. این نوع ویزا به شما این امکان را می‌دهد به مدت شش ماه در آلمان اقامت داشته تا کار مورد نظر خود را پیدا کنید. همچنین، برای درخواست این نوع ویزا داشتن مهارت کار، زبان آلمانی و تمکن مالی مورد نیاز است.

 

ویزای تحقیقاتی آلمان

آلمان بهشت محققان است و کتابخانه های بسیار غنی و مراکز تحقیقاتی بی شماری را نیز دارد. دولت آلمان این فرصت را به محققان یا دانشمندان داده است برای کار در یک پروژه، شرکت یا موسسه واقع در آلمان ویزای تحقیقاتی این کشور را دریافت کنند. تمام کسانی که قصد دریافت این نوع ویزا را دارند باید با یک موسسه یا شرکت تحقیقاتی برای دریافت این ویزا قرارداد کاری داشته باشند.

 

ویزای کارآموزی یا آسبیلدونگ آلمان

ویزای کار آموزی آلمان ویزایی است که به شما این امکان را می‌دهد که در کنار کار در این کشور حقوق نیز دریافت کرده و مدرک معتبری نیز در پایان دوره کسب کنید. برای دریافت ویزا کار آموزی شرایط خاصی مانند حداکثر 25 سال و برای پرستاری تا 40 سال لازم است. برای شرکت در دوره کارآموزی داشتن حداقل مدرک دیپلم ضروری است. با گذراندن دوره در رشته و مهارت مورد نظر خود در آلمان در مدت زمان بین 1 تا 3 سال می‌توانید در این کشور و یا کشورهایی مانند فرانسه و سوئیس نیز مشغول به کار شوید. در طول دوره به متقاضی نسبت به نوع آن حقوق 800 تا 1500 یورو حقوق پرداخت می‌شود.

 

ویزای سرمایه گذاری در آلمان

آلمان با داشتن اقتصاد بسیار عالی برای تجارت و سرمایه گذاری کشور بسیار مناسبی است. متقاضیانی که قصد تأسیس شرکت یا استارت آپ در آلمان را دارند، می‌توانند این ویزا را دریافت کنند. برای گرفتن این ویزا به چند نکته باید توجه کرد. سود آوری شرکت و تأمین منافع اقتصادی و یا محصول و خدمات منطقه ای در این کشور باید از طرف سرمایه گذار اثبات شود. نکته قابل توجه برای متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارند این است که با این نوع ویزا، اقامت دائم این کشور داده نمی‌شود.

 

ویزای دیدار از خانواده در آلمان

اگر اعضای خانواده شما در آلمان هستند، این امکان برای شما محیا است که با دریافت یکی از انواع ویزای آلمان اقامت داشته باشید. ویزای پیوستن به خانواده در صورتی به متقاضی داده می‌شود که فرد ساکن در آلمان به طور قانونی در این کشور اقامت داشته باشد. این ویزا برای اعضای خانواده غیر آلمانی خارج از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده و به اعضای خانواده، همسر یا بستگان اتباع خارجی داده می‌شود. با استفاده از این ویزا، می‌توانند به طور موقت یا دائم در آلمان اقامت داشته باشید.

 

ویزای توریستی آلمان

آلمان یکی از زیباترین کشور های جهان بوده و از مهمترین مقاصد گردشگری در جهان است. این نوع ویزا برای افرادی است که قصد گشت و گذار و یا دیدار از بستگان خود در این کشور را دارند. این ویزا شنگن بوده و متقاضی علاوه بر آلمان به دیگر کشور های این حوزه در اروپا نیز می‌تواند سفر داشته باشد. متقاضی باید به این نکته توجه کند که این ویزا کوتاه مدت بوده و نمی‌تواند بیش از 90 روز در آلمان اقامت داشته باشد.

 

هزینه دریافت انواع ویزای آلمان

برای دریافت انواع ویزای آلمان باید به کنسولگری این کشور هزینه ای را بابت صدور ویزا پرداخت کنید. برای درخواست ویزای کار آلمان چیزی در حدود 80 یورو نیز باید پرداخت شود. برای تمام کسانی که قصد دارند اقامت بیش از سه ماه در این کشور داشته باشند باید 75 یورو برای ویزای بلند مدت و برای کمتر از سه ماه 60 یورو برای ویزاهای کوتاه مدت پرداخت کنند.

این امکان نیز برای شما بوجود آمده است که در موارد خاص، درخواست کاهش هزینه برای دریافت ویزا نیز داشته باشید. لازم به ذکر است که سفارت آلمان این امکان را نیز وجود آورده است که، هزینه درخواست ویزا را با تومان پرداخت کنید. این را نیز در نظر داشته باشید که در صورت رد شدن درخواست ویزای شما هزینه پرداخت شده به سفارت آلمان عودت داده نمی‌شود.

 

مدت زمان صدور انواع ویزای آلمان

پس از ارسال مدارک باید منتظر ویزای خود از سفارت آلمان باشید. در بیشتر مواقع بررسی ویزای آلمان معمولاً تا 4 هفته طول می‌کشد. اما لازم به ذکر است که گاهی اوقات، ممکن است طولانی تر نیز شود. این می‌تواند بسته به شرایط شما، حجم کاری سفارت و ارسال مدارک به آلمان متفاوت باشد.

حتی زمان بررسی ویزای شما در اداره مهاجرت آلمان نیز مقداری زمان بر است تا درخواست شما در آن اداره نیز تایید گردد. به طور کلی، پیش از درخواست ویزا آلمان این زمان را باید در نظر بگیرید. بهتر است که حدود 4 الی 5 ماه پیش از تاریخ ورود به آلمان روند درخواست خود را آغاز کنید.

 

سخن آخر

 

آلمان قطب اقتصادی اروپا است و مهاجران بسیاری از کشور های مختلف برای کار یا تحصیل وارد این کشور می‌شوند. این کشور با داشتن فرصت های کاری و تحصیلی فراوان زندگی راحت و با امکانات بالا را به مهاجران ارائه می‌دهد. برای مهاجرت به این کشور انواع ویزا وجود دارد. آلمان با ارائه ویزاهای مختلف این فرصت را به افراد واجد شرایط می‌دهد تا در این کشور اقامت داشته باشند. ویزای دانشجویی، کار، خوداشتغالی، جست و جوی کار، دیدار از خانواده، توریستی، کارآموزی و تحقیقاتی نمونه هایی از انواع ویزای آلمان هستند. دریافت ویزای آلمان شرایطی دارد که باید در هنگام گرفتن آن مورد توجه قرار گیرد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید موسسه مهاجرتی پرواز با داشتن پرونده های موفق بی شمار در زمینه مهاجرت به آلمان می‌تواند به شما برای اخذ اقامت آلمان کمک کند. برای آنکه در جریان جزئیات مهاجرت و انواع ویزای آلمان قرار بگیرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول انواع ویزای کشور آلمان

 

  • هزینه درخواست انواع ویزای آلمان چقدر است ؟

هزینه ویزا بین 60 تا 80 یورو بسته به مدت زمان اقامت شما متغیر است.

  • مدت زمان درخواست انواع ویزای آلمان چقدر است؟

روند بررسی درخواست ویزای این کشور حدود یک ماه است.

  • آیا بدون ویزا می‌توان به آلمان سفر کرد؟

خیر – گرفتن ویزا برای ایرانیان برای سفر به آلمان الزامی است.


گالری تصاویر محصول
تصاویر
بیشتر
نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر